Atgal

Apibendrino žiemos sezono rezultatus

2019 03 20

UAB „Grinda“, prižiūrinti Vilniaus miesto gatves, baigė žiemos sezoną ir pradėjo šiltojo metų laiko darbus – gatvių valymą, duobių taisymą ir gatvių asfaltavimą.  
 
Žiema prasideda... spalį
Žiemą „Grinda“ atsakinga už 1700 km Vilniaus gatvių tinklo priežiūrą. Įvertinusi praėjusių metų patirtis, bendrovė žiemos sezoną pasitiko sustiprinusi ne tik techninę bazę, bet ir optimizavusi žmogiškuosius išteklius, darbo organizavimą. 
 
Sostinės gatvėse žiemą dirbo 36 druskų ir 12 smėlio barstytuvų. Intensyvaus snygio metu gatvių priežiūros technika per naktį atlikdavo po 3-4 reisus ir išvalydavo apie 5 tūkst. km sostinės gatvių. Per visą žiemos sezoną sostinės gatvių priežiūros technikos vairuotojai atliko 7200 reisų, nuvažiavo 285 tūkst. kilometrų – tai prilygsta beveik 7 kartų kelionei aplink pasaulį (pernai – apie 200  tūkst. km). 
 
Gatvių priežiūros technika į sostinės gatves išvažiavo jau spalio 29 d., mat jau pirmosios šalnos apsunkina eismo sąlygas. Tikroji žiema prasidėjo lapkričio 23 d., Lietuvos hidrometereologijos tarnybos duomenimis, dviem su puse savaitės anksčiau nei įprastai. 
 
Ši žiema – kur kas intensyvesnė nei pernykštė
Nuo pat pirmųjų žiemos apraiškų itin atidžiai buvo stebimos ir analizuojamos orų prognozės, prieš pašalimus ir snygius gatvės buvo barstomos prevenciškai. „Grinda“ dalijosi perspėjimais apie gręsiančias oro permainas ir pavojingus reiškinius keliuose, operatyviai reagavo į vilniečių pranešimus apie nenuvalytas gatvių atkarpas.
 
Ši žiema išsiskyrė ryškiais temperatūrų svyravimais: Lietuvos hidrometereologijos tarnybos duomenimis, lapkritį aukščiausia temperatūra Vilniuje siekė 10,5°C, žemiausia – -9,1°C. Per keturis sezono mėnesius (lapkritis-vasaris) termometro stulpelis 0°C padalą kirto net 42 kartus! (vien vasarį – 21 kartą).
 
Esant silpnai neigiamai temperatūrai dažnai formuojasi sniegą nešantys debesys. Ilgalaikiai, kelias paras trunkantys snygiai ne kartą pareikalavo maksimalių kelininkų pastangų. Štai vien tik per gruodį iškritusio sniego kiekis Vilniuje beveik 3 kartus viršijo standartinę klimato normą!
 
Pagrindinėse miesto gatvėse naudojama techninė druska barstant maišoma su iš anksto paruoštu druskos tirpalu. Anksčiau prasidėjusi žiema, prevencinis barstymas, dažni ilgalaikiai snygiai pareikalavo ir didesnių išteklių gatvių priežiūrai. Techninės druskos šiemet sunaudota 19,6 tūkst. tonų (38 proc. daugiau nei kasmet) – tokio kiekio druskos vagonų sąstatas nusidriektų bene 4 km.  Mažesnio intensyvumo gatvėse sunaudota per 14 tūkst. kubinių metrų (daugiau nei 20 tūkst. tonų) smėlio ir druskų mišinio.
 
Naujoji technika – pačiu laiku
„Staigios orų permainos ir kelias paras trunkančios pūgos buvo tikras iššūkis ir technikai, ir žmonėms. Buvo dienų, kai stichijos išbandymų neatlaikydavo technika, tačiau darbuotojai kantriai ir atsakingai atliko savo darbą. Pačiu laiku įsigijome naujos technikos – tai leido operatyviai reaguoti į situaciją mieste, tapo lengviau įsiklausyti į vilniečių lūkesčius,“ – sako Kęstutis Vaicekiūtis, UAB „Grinda“ direktorius.
 
Šį sezoną bendrovę pasiekė 12 naujų universalių sunkvežimių-savivarčių su valymo ir barstymo įranga. Didieji triašiai sunkvežimiai su galingais sniego verstuvais, galinčiais vienu važiavimu nuvalyti dvi eismo juostas iš karto, buvo naudojami miesto aplinkkelių ir greitojo eismo gatvių priežiūrai, mažesnieji papildė technikos parką ir pakeitė nusidėvėjusią techniką.
 
Rūpindamasi vilniečių saugumu, „Grinda“ savo lėšomis 60 atokesnių sostinės vietų, kurios nepatenka į žiemą reguliariai prižiūrimų gatvių sąrašus, išdėstė smėlio ir druskų konteinerius. Esant sudėtingoms eismo sąlygoms, gyventojai galėjo patys pasibarstyti slidžias įkalnes ar nuokalnes, kol atvykdavo miestą prižiūrinčių įmonių technika. Smėlio ir druskų mišiniu gyventojai galėjo naudotis nemokamai. Ši iniciatyva sulaukė itin didelio vilniečių dėmesio, tad bendrovė ir Vilniaus miesto savivaldybės specialistai vertina prašymus tokius smėlio konteinerius įrengti ir kitose miesto vietose.