Atgal

„Grindos“ vairuotojams – ekstremalaus vairavimo mokymai

2019 11 12

Kad vilniečiai žiemos kelyje jaustųsi saugesni, „Grindos“ vairuotojai dalyvauja ekstremalaus vairavimo mokymuose.
 
Aklina tamsa ir stingdantis speigas ankstyvais rytais nenuteikia pozityviai – norisi tik įsisukti į patalus ir apsiversti ant kito šono. Norėtųsi ir „Grindos“ vyrams, kurie patys pirmieji mieste susiduria su žiemos iššūkiais – pūgomis, pustymu, plikledžiu. Tam, kad kiekvienas vilnietis galėtų saugiai pasiekti kelionės tikslą ryte, sniego valymo ir gatvių barstymo technika dirba pernakt.
 
„Žiema gali pateikti įvairiausių siurprizų net ir didelę praktinio vairavimo patirtį turintiems vairuotojams, todėl privalome pasitikrinti tiek savo, tiek technikos galimybes. Tas, kuris eina pirmas, pramina kelią visiems, kurie seka iš paskos. Ir tai, žinoma, nėra lengva, tad privalome ruoštis iš anksto“, – sako UAB „Grinda“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.
 
Ekstremalaus vairavimo mokymai „Grindos“ darbuotojams vyksta pirmą kartą. Iki lapkričio 19 dienos iš viso bus apmokyti 65 vairuotojai.
 
Mokymus sudaro manevravimas ir stabdymas važiuojant slidžia danga, transporto priemonės slydimo kontrolė, vairavimas ir stabdymas važiuojant slidžia nuokalne/įkalne su „U“ formos posūkiu nuokalnės pabaigoje.
 
Bukiškių autodromo vairavimo instruktorius Rytis Rutkauskas pastebi, kad daugiausia problemų vairuotojams sukelia pernelyg didelis pasitikėjimas savo vairavimo įgūdžiais.
 
„Mūsų tikslas yra ne išmokyti vairuoti slidžiomis dangomis, o parodyti, kad žmonės nemoka važiuoti. Jei po vairavimo slidžia danga mokymų vairuotojas bus įsitikinęs, kad jau moka valdyti slystantį automobilį, tai jis atsipalaiduos, o atsipalaiduoti kelyje negalima. Patys matėte, pasieki 30 km/h greitį ir tu jau nebevaldai automobilio. Geras vairuotojas ne tas, kuris greitai važiuoja, o tas, kuris nerizikuoja ir sugeba iš anksto numatyti grėsmes“, – aiškina R. Rutkauskas.
 
Kaip sako ekstremalaus vairavimo instruktorius, tik praktika ir šaltas protas padės išvengti nelaimės kelyje.
 
 
„Kiekvienas vairuotojas, slidžiame kelyje bandęs suvaldyti automobilį, patvirtins, jog tai – labai sudėtinga. Jei per akimirksnį nepriimsi teisingo sprendimo, atsidursi griovyje. Ir tai tik geriausiu atveju. Geriau slidinėti autodrome, o ne mieste. Praktika mums yra labai reikalinga, nes gatvėje antro šanso nebus. Po mokymų žinau, ko galiu tikėtis“, – pritaria iš autodromo, kur vyko mokymai, grįžęs sniego valytuvo vairuotojas Valdas Bosakas.