Gyvename tokio klimato šalyje, kuri išmoko malkas žiemai ruošti vasarą. Žvelgiant į saulėtų orų prognozę – šalčių ir užsitęsusių snygių dar kurį laiką nebus, tačiau kalendorius negailestingai primena, kad žiema nebe už kalnų. Ilgamečių orų stebėjimų rezultatai sufleruoja, kad statistiškai pirmasis sniegas Vilniuje iškrinta spalio 27 d. https://bit.ly/pirmas_sniegas
Ar Vilnius pasiruošęs? O TAIP! Ir čia kalbame ne tik apie druskas ar smėlį:
- Stebime prognozes. Kol laikosi teigiama vidutinė paros temperatūra, įšilusi žemė netgi šalnų metu neleidžia susidaryti tam plonytėliam ledo sluoksniui, žinomam „juodojo ledo“ (ant asfalto dangos beveik nematomos plėvelės) vardu. Išimtis, žinoma, yra tiltai ir viadukai – tiek dėl to, kad jie greičiau „peršąla“ (nes jų temperatūros neveikia įšilusi žemė), tiek dėl garo, kylančio nuo upės. Prie to, suprantama, prisideda ir aerodinaminis efektas – abiejose viaduko pusėse nupūsdamas drėgmę vėjas sumažina paviršių temperatūrą, susidaro palankios sąlygos „juodajam ledui“.
- Pirmąsias žiemos sezono išdaigas pasitiksime su nauja – gatvių laistymo – taktika. Tokia praktika, Vakarų šalyse naudojama esant švelniai žiemiškai temperatūrai, leidžia gerokai sumažinti į aplinką patenkantį druskos kiekį: prisotintu druskos tirpalu iš anksto „nupūtus“ gatvių paviršius, jie tampa atsparūs sniegui ar ledui. Ne mažiau svarbu tai, kad toks tirpalas purškiamas tik ant važiuojamosios gatvės dalies – išvengiama tirpalo pertekliaus, kurį greitai judantis transportas su aerozoliniais purslais pakelia į kelių metrų aukštį ar ištaško į šalikeles. Artėjant rimtam snygiui, suprantama, bus naudojamos ir atitinkamos kitos priemonės – prevencinis barstymas, sniego valymas ir tt.
- Montuojame fizinius želdynų apsaugos nuo tiesioginių druskingo sniego purslų atitvarus.
- Svarbu! Šįmet vietoje tradiciškai naudojamo natrio chlorido kai kuriose gatvėse išbandysime miestui 5x brangiau kainuojantį, bet aplinkai (gyvajai gamtai, metalams, betonui) mažesnį poveikį darantį kalcio chloridą.
- Šiemet daugiau dėmesio skirsime ne tik sniego tirpdymui. Rasime vietos laikinam sniego sandėliavimui gatvėse ir išvežimui į sniego aikšteles.
- Kad sumažintume reakcijos nuo komandos iki veiksmo laiką ir „tuščias“ keliones, šį sezoną dirbsime iš trijų skirtingose sostinės vietose išdėstytų gamybinių bazių bei dar 8 dislokacijos punktų. Tai leis pasiekti paskirties taškus išvengiant transporto spūsčių.
- Technika, deja, ne geležinė. Kad ir kaip nuodugniai ją tikriname sezono pradžioje, smulkių gedimų neišvengiame bene kasnakt. Kad dėl tų smulkių gedimų neliktų nenuvalytų ruožų, skaitmenizuojame ir „etapuojame“ maršrutus – bet kuris valytuvo vairuotojas galės perimti sugedusio kolegos maršrutą nuo pat gedimo taško. Valytuvų judėjimą, kaip įprasta, galima stebėti http://atviras.vilnius.lt/valytuvai
- Kaip ir praėjusiais metais, artėjant rimtam snygiui, budėsime ties sudėtingomis įkalnėmis. Visame mieste esame identifikavę 12 tokių įkalnių – T. Narbuto, V. Kudirkos (Tauro kalno), Ukmergės, Popieriaus gatvių, Savanorių prospekto įkalnės ir kt.
- Smėlio ir druskų mišiniui laikyti naudojamos dėžės jau netrukus pasieks vietas, kurios nėra įtrauktos į prižiūrimų gatvių sąrašus https://bit.ly/smėlio_konteineriai
Daugiau informacijos apie Vilniaus gatvių priežiūrą žiemą: https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/miesto-ukis-ir-transportas/ziema-priziurimos-gatves/