Atgal

Baigiame darbus Širvintų-Kernavės gatvėje

2022 05 26

Širvintų ir Kernavės gatvės bei naujai įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas kerta tankiai urbanizuotą Šnipiškių dalį mikrorajone, ir ties Vilniaus licėjumi ir „Compensos“ koncertų sale įsilieja į Ozo gatvę. Šalia gausu daugiaaukščių gyvenamųjų pastatų naujai vystomuose Linkmenų gatvės objektuose, tad naujasis dviračių takas yra svarbi transporto jungtis bendrame miesto tinkle, jungianti centrinę ir šiaurinę sostinės dalis: važiuojant centro link, iš Širvintų gatvės toliau galima judėti Žalgirio, naująja Kernavės arba prieš 1,5 metų atidaryta Giedraičių gatvėmis.
 
Naujasis dviračių takas ir šaligatvis driekiasi nuo Ozo g. iki Širvintų g.; vėliau eismas vyksta bendros erdvės tipo* (kitaip vadinama „shared street”) gatve, kur eisme vienu metu galės dalyvauti pėstieji, automobiliai ir dviračiai. Kadangi bendros erdvės gatvė projektuojama gyvenamojoje zonoje, transporto priemonių (automobilių ar elektrinių paspirtukų) greitis čia ribojamas iki 20 km/h.
 
Gyventojų ir pravažiuojančiųjų patogumui šalia dviračių tako ir bendrosios erdvės gatvės įrengti suoleliai, šiukšliadėžės, treniruokliai ir dviračių laikikliai. Aplinką puošia naujai pasodinti medžiai ir krūmai.
Senojoje gatvės dalyje atnaujinti inžinerinių komunikacijų tinklai – lietaus nuotekų sistema, gatvės apšvietimo, elektroninių ryšių, elektros tinklai, naujojoje – įrengti nauji gatvės šviestuvai.
 
Projektą įgyvendinome laimėję viešąjį atvirąjį konkursą. Projektas finansuotas ES struktūrinių fondų lėšomis.
 
* Bendra erdvė – tai miesto projektavimo metodas, kuris sumažina kelių eismo dalyvių atskyrimą pašalinant pakeltus apvadus, kelio paviršiaus žymes, eismo ženklus ir šviesoforus. Suprojektuoti gatvės vingiai kontroliuoja ir sumažina automobilių greitį, o tai leidžia sumažinti transporto priemonių dominavimą ir eismo nelaimių skaičių, pagerinti kitų kelių eismo dalyvių saugumą. Pirmenybė šioje gatvėje numatyta pėstiesiems.