Išnaudodama sukauptas kompetencijas ir orientuodamasi į Vilniaus miesto savivaldybės poreikius „Grinda“ iš rangovinės gatvių remonto darbus vykdančios organizacijos palaipsniui transformuojasi į intelektinių-inžinerinių paslaugų įmonę.
Vienas to pavyzdys – „Grindos“ atliekamas kompleksinis Vilniaus miesto gatvių kokybinis tyrimas, ne tik susisteminantis plika akimi matomas gatvių važiuojamosios dalies pažaidas, bet ir leidžiantis atlikti giluminių gatvės struktūrinių elementų „apžiūrą“. Suderinus abu metodus, galima sudėlioti išsamų Vilniaus gatvių pažaidų žemėlapį, prognozuoti gatvių dangos nusidėvėjimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybės specialistais nustatyti gatvių remonto prioritetus bei būdus.
Šiuo metu „Grinda“ kartu su Vilnius Tech vykdo Vilniaus miesto gatvių pagrindų būklės tyrimus tose sostinės gatvėse, kur lazerinis skenavimas parodė didesnę nei vidutinę pažaidų koncentraciją. Jau ištirtos 172 gatvių atkarpos, bendras ilgis – 515,5 km gatvių juostų.
Tyrimai atliekami su krintančio svorio deflektometru, kuris matuoja betono ar asfalto dangos konstrukcijų reakciją į apkrovą.
Deflektometro veikimo principas:
- Iš tam tikro aukščio ant apkrovos plokštės su 14 jutiklių metamas svarmuo; jo apkrova perduodama dangai, taip simuliuojant transporto priemonės/orlaivio rato dinaminę apkrovą.
- Smūgio metu dangos paviršius tampriai deformuojasi, o deformaciją (įlinkį) registruoja apkrovos plokštės jutikliai. Jutiklių išdėstymas skirtingu atstumu nuo apkrovos veikimo vietos leidžia nustatyti atskirų konstrukcijos sluoksnių (dangos, pagrindo sluoksnių, žemės sankasos) laikomąją gebą.
- Matavimai atliekami stovint, kas 25 m, kiekvienoje gatvės juostoje. Našumas – 100 km per mėnesį; darbui su šia automatizuota įranga pakanka vieno žmogaus.