Atgal

Tolesnis Pylimo gatvės tvarkymas

2023 05 26

Kiekvienos gatvės tvarkymas – netikėtumų kupina istorija. Šiuo metu didelė aktualija yra Pylimo gatvės tvarkymas, mat vienoje remontuojamų atkarpų kyla dideli dulkių debesys. Sunku visiems – ir pravažiuojantiems, ir čia dirbantiems ar gyvenantiems. Kyla daug klausimų – į kai kuriuose jų atsakome čia:


❓Kodėl Pylimo gatvėje kyla tokios didelės smėlio audros?
Nufrezavus asfaltą, atsivėrė čia anksčiau darytos perkasos. Pagal įprastą praktiką jos turėjo būti sutvarkytos kitaip. Šie atviro grunto ruožai sausuoju laikotarpiu ir kelia dulkių debesis.
Nors darbų metu gatvę reguliariai šluojame ir drėkiname (nes ir darbus užbaigti reikia, ir - kiek įmanoma - sumažinti nepatogų vilniečiams mastą), menka paguoda: vos po kelių kaitros minučių vėl kyla smėlio audros.


❓Kodėl Pylimo gatvės tvarkymo darbai trunka taip ilgai?
Nežiūrint atrastų „sekretų“, Pylimo gatvės tvarkymo darbai vyksta pagal numatytą grafiką. Šiuo metu nukrypimo nuo grafiko nėra. Jei nebus kitokio pobūdžio staigmenų ir trukdymų, planuojame remontą užbaigti iki birželio 16 d.


❓Kodėl negalite darbų organizuoti taip, kad vieną dieną nufrezuojate, o kitą užasfaltuojate?
Priežastys – kelios. Tik gatvę nufrezavus įmanoma pamatyti giliau esančių struktūrų būklę.
Remontuojant gatvę, reikia įvertinti:
1) požeminių komunikacijų (vandentiekio, nuotekų, lietaus surinkimo, elektros, dujų, ryšių, eismo valdymo tinklų) būklę ir neretai - netikslias jų koordinates. Ne kartą esame susidūrę, kai vandentiekio ar nuotekų vamzdis „išlenda" 60 cm aukščiau nei nurodyta dokumentacijoje;
2) poreikį pakeisti susidėvėjusias požemines komunikacijas. Kartais frezuojant ar jau asfaltuojant sukelta vibracija „pribaigia“ seniau paklotus inžinerinių komunikacijų tinklus (kai kurių nuosavybės niekas nė nebeprisiima);
3) antžemines komunikacijas (kontaktinio tinklo atramas, gatvių apšvietimo stulpus, troleibusų laidus...) Pylimo gatvėje, beje, troleibusų kontaktinis tinklas pakabintas taip žemai, kad specializuota gatvių remonto technika po jais sunkiai telpa. Norėdami dirbti saugiai, kelininkai prašo vežėjų naktimis atjungti įtampą, o tai savo ruožtu itin riboja produktyvų darbo laiką;
4) faktą, kad kiekvieną šulinį, kiekvieną lietaus surinkimo trapą, kiekvieną dujininkų kapą tenka tvarkyti labai atidžiai. Prieš frezuojant nuleisti, paklojus asfaltą – pakelti. Ir, deja, šio darbo visiškai mechanizuoti neįmanoma, tad kiekvienas toks šulinys, trapas, kapa reikalauja daug rankinio darbo;
5) faktą, kad kiekvieną kelio bortą reikia „įmūryti" (įbetonuoti) individualiai – ir tik tada, kai šis darbas užbaigtas, jau galima kloti asfaltą;
6+) ir dar N+k faktorių.
Tad natūralu, kad gatvių remontas trunka ilgiau nei norėtųsi TikToko žiūrovams.


❓Kokie artimiausi planai Pylimo gatvėje?
Privalome leisti darbuotojams kiek atsipūsti, tad artimiausi remonto darbai ten numatomi naktį iš sekmadienio į pirmadienį. Vis dėlto per savaitgalį Pylimo gatvė bus reguliariai drėkinama.