Regis, Žalgirio gatvė nėra nei pati ilgiausia, nei pati plačiausia sostinės gatvė, tačiau jos atkarpos nuo Kalvarijų g. iki Linkmenų g. remontas buvo išskirtinis dėl trijų aspektų:
Ši gatvė jungia dvi svarbias miesto arterijas (Kalvarijų ir Geležinio Vilko gatves) centrinėje sostinės dalyje, todėl eismo intensyvumas abiem kryptimis čia siekia 25 tūkst. automobilių per parą*
Kaip žinoma, Vilniuje eismas stabdomas tik išskirtinių renginių, o ne gatvių remonto metu, tad darbai Žalgirio gatvėje buvo atliekami kuo mažiau ribojant eismą.
2. Trumpoje 840 m atkarpoje nuo Kalvarijų g. iki Linkmenų g. yra net 94 komunikaciniai šuliniai! Atliekant gatvės remontą, kiekvieną šulinį reikia nuleisti, kad frezavimo įranga nepažeistų konstrukcijos (tik įsivaizduokite, kas nutiktų, jei freza nuneštų dujotiekio kapos „stogą”!), suremontuoti viršutinius vainikus, sudėti naujus dangčius ir galiausiai tai dar sulyginti su asfalto danga.
3. Galiausiai, dėl Šnipiškių architektūrinio plano šioje atkarpoje Žalgirio gatvę kerta ar su ja jungiasi net 8 gatvės - kiekvieną sankryžą, kiekvieną įvažiavimą į gamybinių teritorijų kiemą reikia tvarkyti atskirai ir papildomai.
Akivaizdu, kad tokia gatvės specifika labai apsunkino darbus ir reikalavo itin atidaus planavimo. Darbus vykdėme keliomis pamainomis: dienomis mūsų specialistai keitė kelio bortus, kartu su inžinerinių tinklų savininkais tvarkė komunikacinius šulinius; naktimis buvo atliekami sudėtingesni, didesnį poveikį eismui darantys frezavimo ir asfaltavimo darbai.
Keli skaičiai ir faktai
Sutvarkyta 840 m atkarpa nuo Kalvarijų iki Linkmenų g. - 13300 kv. m važiuojamosios dalies.
šioje trumpoje atkarpoje - net 94 inžinerinių komunikacijų (vandentiekio, buitinių nuotekų, šilumos, telekomunikacijų, dujotiekio) šulinių ir lietaus nuotekų surinkimo trapų.
Remontui panaudota apie 4 tūkst. t asfalto – tokiam kiekiui pristatyti reikia maždaug 300 sunkvežimių reisų.
Nors pačioje Žalgirio gatvėje darbus iš esmės esame baigę, netrukus čia grįšime užbaigti įvažų tvarkymą.