Dažnai susilaukiame komentaro iš Vilniaus miesto gyventojų, kodėl mes frezuojame gatves. Trumpai atsakant į šį klausimą galime jį frazuoti taip: senų tapetų nulupimas prieš klijuojant naujus. Tačiau tikslesnį atsakymą galite rasti šios žinutės eigoje, kodėl kam ir kaip tai atliekama.
Kas yra dangos frezavimas?
Kelio dangos frezavimas - tai kelių tiesimo ir priežiūros srityje naudojamas procesas, kurio metu pašalinamas tam tikras kelio dangos paviršiaus sluoksnis. Jo metu naudojamos frezavimo mašinos su besisukančiais pjovimo būgnais, kurie pašalina viršutinį asfalto dangos sluoksnį, palikdami lygų ir tolygų paviršių.
Frezavimo gylis gali skirtis priklausomai nuo projekto reikalavimų ir esamos dangos būklės. Toks lankstumas leidžia tiksliai pašalinti pažeistas ar nusidėvėjusias dangos atkarpas, užtikrinant stabilų pagrindą vėlesniems sluoksniams.
Kam reikalingas dangos frezavimas?
Kelio dangos frezavimas atlieka keletą svarbių kelių tiesimo ir priežiūros funkcijų. Panagrinėkime, kodėl jis reikalingas:
1. Paviršiaus paruošimas
Viena iš pagrindinių kelio dangos frezavimo priežasčių yra kelio paviršiaus paruošimas naujoms dangoms . Pašalinus viršutinį susidėvėjusį esamos dangos sluoksnį, paruošiamas paviršius naujiems asfalto sluoksniams kloti. Taip užtikrinamas tinkamas sukibimas ir ilgaamžė kelio danga
2. Paviršiaus nelygumų taisymas
Laikui bėgant ant kelio dangos gali atsirasti įvairių paviršiaus nelygumų, pavyzdžiui, , duobių ar provėžų. Kelio dangos frezavimas padeda pašalinti šiuos nelygumus, nes pašalinamos pažeistos ar nelygios dangos atkarpos. Šis procesas atkuria kelio geometriją ir lygumą, pagerina vairavimo komfortą ir vairuotojų saugumą.
3. Profilio reguliavimas
Kai kuriais atvejais frezavimas atliekamas siekiant pakoreguoti kelio dangos profilį arba nuolydį. Tai ypač svarbu kelių atnaujinimo projektuose, kai esamą dangą reikia pakeisti, kad ji atitiktų konkrečius projektinius reikalavimus. Frezuojant dangą galima pasiekti norimą profilį, užtikrinti tinkamą vandens nutekėjimą ir išvengti problemų ateityje.